Zoznámte sa s Twitterom!

Všetko začalo v roku 2006, keď istý Jack Dorsey dostal prevratný nápad, ktorý v súčasnosti používa viac ako 500 miliónov ľudí, získal popularitu po celom svete a bol založený v San Franciscu. Dámy a páni, je nám cťou predstaviť vám www.twitter.com.

Táto mikroblogovacia sociálna sieť umožňuje svojim užívateľom posielať i čítať správy iných užívateľov tak ako je to známe napríklad o Facebooku. Jednotlivé „Tweety“ sú textové príspevky v rozsahu do 140 znakov zobrazených na užívateľskom profile. Dôvodom, prečo spomínaný Facebook má viac používateľov než Tweeter z veľkej časti spočíva len z nevedomosti o používaní tejto stránky. V prvom rade Facebook má výhodu v tom, že má možnosť prepnúť sa na slovenčinu. Domovským jazykom Twitteru je angličtina, čo môže byť zároveň výhrou pre milovníkov cudzích jazykov. Ak chcete aby vás sledovalo čo najviac ľudí a boli ste pre nich zaujímaví, mali by ste „tweetovať“, teda posielať správy po anglicky. Možnosť prepnutia na slovenský jazyk však zatiaľ nie je.

twitter logo

Výhody Twitteru

Na druhej strane, twitter je považovaný za vážnejšiu sociálnu sieť, preto je výskyt teenagerov takmer minimálny. Vidieť tam môžete rôzne spoločnosti, firmy, organizácie a iné užitočné inštitúcie z domova i zo zahraničia, vďaka ktorým získate prehľad o momentálnom dianí. Je štatisticky overené, že na Twittery sa správy šíria rýchlejšie než kdekoľvek inde, preto patrí medzi najsledovanejšie informačné kanály. Na to, aby ste však boli v obraze v tom či onom smere, musíte si daného jednotlivca/skupinu/spoločnosť zaškrtnúť ako „follow“ – teda musíte ho odoberať a sledovať. Rovnako môžete natrafiť na všetky mediálne hviezdy, spisovateľov, podnikateľov a vôbec ľudí z každého rožku trošku.

Nakoľko tu nenájdete rôzne pochybné aplikácie typu „čím som bol v minulom živote“, stavia sa twitter na serióznejšiu pozíciu než Facebook.

Medzi ďalšie výhody sa dajú pokladať zabudované Geo dáta – teda presné mapy miest prostredníctvom Google maps a rovnako prepojiteľnosť s inými sociálnymi sieťami ako je napríklad aj Facebook.

Užitočné frázy a ich významy

Radi by sme vám predstavili pár základných fráz, s ktorými sa pri „twittovani“ určite stretnete a ich pochopenie a vysvetlenie vám výrazne uľahčí prácu.

Direct Message/DMsú súkromné správy, ktoré však rovnako ako tie verejné môžu obsahovať maximálne 140 znakov. DM sa píše vo formáte D menoužívateľa.

Hashtagje slovo, ktoré sa používa na opis tweetu. Uľahčí vám sledovanie konkrétnej konverzácie či témy. Medzičasom získal veľkú popularitu, vďaka čomu je v súčasnosti automaticky integrovaný do vyhľadávača. Hashtag je slovo alebo slovné spojenie začínajúce mriežkou (#hashtag).

Re Tweet/RTznamená zdieľanie statusu iného užívateľa. Ak chcete posunúť zaujímavú myšlienku, status či odkaz, stačí použiť formát RT @menopodanehozdroja a daný príspevok.

Dweetpožíva sa na označenie príspevkov písaných v opitom stave, preto je dôležité, aby ich iní užívatelia nebrali natoľko vážne.

twitter hashtag

Tip:Nakoľko verejná i súkromná správa sa dá písať len na spomínaných 140 znakov, môže sa stať, že v prípade kopírovania odkazu z inej stránky daný link presiahne požadovanú normu. V tom prípade odporúčame využiť služby stránky https://bitly.com/, kde si zadarmo môžete jednoduchým krokom skrátiť už existujúci link na minimálny počet znakov.
poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

19 + eleven =