Zlatý klinec 2013: Súťaž o najkreatívnejšiu slovenskú reklamu

Sú slovenské reklamy zaujímavé? Alebo prekypujú takou fádnosťou, že najlepší nápad z úst kreatívcov by znel: „Už nebudeme tvoriť reklamy.“? Odpovede ponúka Zlatý klinec 2013 – súťaž toho najlepšieho, čo sa v reklamnej brandži na Slovensku urodilo. Kritériom hodnotenia je originalita, inovatívnosť nápadu a kvalita jeho prevedenia. Ako vyzerajú najkreatívnejšie reklamy vyrobené na Slovensku?

1. MINI za bezpečné šoférovanie

Už ste sa niekedy počas šoférovania pozreli na status kamaráta na Facebooku? Áno? Potom je nasledujúca reklamná kampaň určená priamo vám. Agentúra VCCP Bratislava v spolupráci s automobilovou značkou MINI upozorňuje na nové nebezpečenstvo na cestách – sociálne siete. „Neukonči svoj timeline predčasne! Nasleduj cestu, nie sociálne siete!“ kričia nápisy z plagátu.

Untitled-1

Autori skombinovali kríž s logami sociálnych sietí a symboly umiestnili do okolia frekventovaných ciest. Poukazujú tým na skutočnosť, že sledovanie sociálnych sietí za volantom môže skončiť tragicky.

Untitled-2

2. Pohľad za oponu

Reklama na Forbes poukazuje na odlišnosť magazínu od konkurentov. Kým iné médiá kladú otázky bábkam, Forbes ide k prameňu a spytuje svedomie postave, ktorá bábky ovláda.

Untitled-3

3. Harley a Amerika

Symboly Ameriky vytvárajú ilustráciu motocykla Harley Davidson. Motorka sa tým stáva neoddeliteľnou od americkej kultúry.

Untitled-4

4. Sladkí štúrovci

Známy umelec Shooty navrhol obaly pre produkty predávané v sieti kaviarní SHTOOR home made café. Čokolády vábia naše pohľady nezvyčajným štúrovským imidžom.

Untitled-5

Untitled-5a

5. Premyslená trojkampaň

Reklama 3 v 1 rozpráva príbeh o čítaní dobrej knihy pred spaním, kvalitnej a hlučnej rockovej hudbe a akustickej izolácii, ktorá zabezpečí, aby dve obľúbené činnosti žili v spoločnej harmónii.

Untitled-6

6. Futbal ako umenie?

Čo má spoločné futbal a umenie? Emócie, ktoré zobrazujú a produkujú? Alebo nebodaj geometrické tvary? Táto kampaň prostredníctvom rôznych podobností futbalu a umenia upozorňuje na fakt, že 50 centov z každého predaného lístka na zápasy MŠK Žilina poputuje na obnovu žilinskej synagógy.

Untitled-7Untitled-7a

7. Neexistujúci bilbord

Video zobrazujúce dotvorený bilbord vysávača, vás presvedčí o mimoriadnom výkone tohto zariadenia.

Kompletný zoznam víťazov i ukážky ich prác nájdete na stránkach Zlatého Klinca.

Zdroj obrázkov: www.zlatyklinec.sk

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

1 × three =