Zamerať sa na dobrý dizajn, nie iba dekoráciu

Čas od času možno každí z nás robí jednu chybu. Keď hľadáme inšpiráciu, máme určité spôsoby, ako sa správne nakopnúť. Môžu to byť  obľúbené webstránky, galérie alebo niečo nie tak známe ako napr.: inšpiratívna hudba (od dizajnérov pre dizajnérov).

Snažíme sa tvoriť tak, ako sme zvyknutí a tak ako sa nám to páči a možno sa stane, že sa začneme príliš zameriavať na skrašlovanie a dekorovanie webu a nie na celkový grafický dizajn.

Existuje jedna jednoduchá rada ako sa tomu vyhnúť. Treba mať na mysli, že skutočný grafický dizajn je niekedy menej umenia a viac teórie. V prvom rade treba pri návrhu grafického dizajnu vyriešiť práve tú teóriu-funkčnosť dizajnu a až keď sa nám to podarí, to môžme zaobaliť do niečoho pekného.

Ako na to?

Najlepšie je si na začiatok položiť otázku. Aké sú ciele stránky, pre ktorú navrhujete web? Čo je z obchodného hľadiska to najdôležitejšie? Akým spôsobom navrhnúť web tak, aby tieto obchodné ciele spĺňaľ čo najlepšie? Najprv treba byť zameraný na obchodné ciele webu a až potom na jeho skrášľovanie. Vytvorený dizajn webstránky bez predchádzajúceho analyzovania a určovania priorít na základe obchodných cieľov nie je plnohodnotný grafický dizajn. Je to len jeho jedna časť. Tá dôležitejšia časť má byť návrh zameraný na obchodné ciele klienta. Tejto časti by sa mal dizajnér venovať najprv. Samozrejme niekedy potreba dekorovať úzko súvisí s obchodnými cieľmi. V takom prípade treba hľadať správnu mieru. Ako ju hľadať? Napríklad analyzovaním správania sa návštévníkov na webe a úpravami grafického dizajnu štýlom pokus-omyl, až kým sa nenájde tá najoptimálnejšia miera, ktorá pre web funguje najlepšie a spĺňa to, čo spĺňať má.

 

 

 

Zdroj: www.noupe.com, www.designtalkboard.com

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

4 × four =