Základné prvky budovania E-commerce webových stránok

e-commerce

Pokiaľ ste sa rozhodli predávať čokoľvek online, e-commerce plán je rovnako dôležitý, ako zaužívaný a všetkým známy podnikateľský plán.

Prvým krokom pri písaní e-podnikateľského plánu je rozhodnutie, čo chcete predávať. Je pritom dôležité preniknúť až do hĺbky zákazníckej psychológie a uvedomiť si, čo sa bude predávať najlepšie nie len teraz, ale aj o niekoľko rokov.

Zvoľte si vlastnú stratégiu a sami si odpovedzte na pár otázok. Kto sú vaši cieľoví zákazníci? Aké majú potreby? Kladenie týchto a podobných otázok vám ozrejmí, koľko času a peňazí budete potrebovať na vytvorenie a pravidelné udržiavanie vašej stránky.

Ďalším krokom je zváženie, aké výrobky alebo služby budete ponúkať. Ako ich umiestnite a zobrazíte? Ponúknete len online alebo aj offline nákup? Ako bude riešená doprava a reklamácia.

Nesmiete zabudnúť na svoj web umiestniť viditeľne telefónne číslo, kam budú môcť zavolať v prípade potreby. Ľudia namiesto automatických formulárov a odpovedí preferujú priamy telefonický kontakt. Hlavne sa neschovávajte za internet. Internetové obchody, ktoré nemajú poriadne vyplnené kontaktné údaje sú často návštevníkmi ignorované.

Rovnako aj propagačné stratégie, ktoré budú starostlivo cielené na dané publikum, je veľmi dôležitým krokom k dobrému podnikaniu!

Akonáhle ste sa rozhodli mať vlastnú web stránku, nezabudnite si vybrať čo možno najjednoduchší názov, teda URL. Keď už ste vymysleli vlastný názov, je potrebné, aby ste si zaregistrovali doménu a poprípade zistili, či už nie je obsadená.

Ak už ste aj tento krok spravili, môžete čeliť naozajstnej výzve a tou je navrhovanie a budovanie vašej stránky. Ako vznikajú dobré webové stránky? Ako ju spraviť pútavo a zaujímavo pre širší rozmer vekovej kategórie? Nemusíte ísť hneď za firmou, aby vám nakreslili dizajn. Trochu popremyšlajte, preštudujte konkurenciu a nakreslite si náčrtky na papier. Môže to byť hlavná stránka, detail produktu alebo objednávkový proces s košíkom. Môže to byť hodnotným odrazovým mostíkom už pri konkrétnej realizácií dizajnu grafickou firmou.

e-commerce

Predovšetkým sa zamerajte na tieto základné veci:

  • Obsah. Všetky úspešné stránky majú lákavý a pravidelne pribúdajúci obsah. Nezabudnite ju pravidelne aktualizovať a obmieňať informácie. Vytvorenie zaujímavého obsahu môže prilákať ľudí, ktorí sa budú na stránku opätovne vracať. Rozmýšlate ako na kvalitný a stále pribúdajúci obsah v internetovom obchode? Výskušajte rotujúce banere, ktoré promujú napríklad akutálne akcie alebo čo sa u vás práve deje. Druhou náročnou ale zase aj oveľa silnejšou vecou je tvorba blogu, veľkého, malého, akéhokoľvek. Posledné príspevky zaraďte  niekde nenápadne na hlavnú stránku. Okrem toho, že vám blog prinesie viacej návštevníkov z vyhľadávačov, návštévník bude mať pocit, že web žije.
  • Štruktúra. Koľko podstránok budete mať na webe? Akým spôsobom budú navzájom prepojené? Tieto a mnohé iné otázky si budete klásť pri tvorení štruktúry stránky.
  • Dizajn. Keď už máte premyslený obsah a štruktúru, nastáva čas na vybratie správneho dizajnu. Či už zamestnáte externého designera alebo si budete dizajn stránky robiť sami, nezabúdajte, že jednoduchosť a zrozumiteľnosť sú dôležitými faktormi pre kvalitnú stránku.
  • Navigácia. Aj tu pamätajte, že v jednoduchosti je krása. Zamyslite sa nad tým, aká stránka by sa dobre prehliadala pre vašu cieľovú skupinu a podobný systém skúste navrhnúť.
  • Dôveryhodnosť. Vaša stránka by mala osloviť každého návštevníka. Sama o sebe by mala odpovedať na otázku každého potencionálneho zákazníka, prečo by u vás mali nakúpiť. Nezabúdajte na profesionálnosť a pocit dôvery. Tú môžete dosiahnuť aj tak, že návštevníkom stránky ukážete, že nie ste len virtuálne osoby, ale naopak ľudia z mäsa a kostí. Nezabudnite vyplniť svoje základné kontaktné údaje ako názov firmy, úplnú adresu, telefón, fax a e-mail.
poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

twelve − 2 =