Vylepšite svoju online fashion značku!

banner

Ste začínajúci predajca oblečenia, módny dizajnér alebo svoju predajňu šiat túžite rozšíriť o priestory virtuálneho sveta? Predaj odevov online so sebou prináša mnohé špecifiká. Kupujúci v obchodoch si môžu šatstvo vyskúšať, poobzerať si ho zo všetkých strán, dotknúť sa materiálu i naživo kombinovať jednotlivé kúsky odevu. Hoc online predaj kupujúcim priamu skúsenosť s oblečením neponúka, i tak si môže získať množstvo zákazníkov a stať sa úspešným. Prečítajte si 6 tipov ako vylepšiť váš online biznis zo sveta módy.

1. Predávajte obrazom

Jeden obraz povie viac ako tisíc slov. Obzvlášť ak predávate oblečenie. Bez profesionálne vyzerajúcich fotografií tovaru si nezarobíte. Nájsť profesionálneho fotografa, ktorý do fotografií vloží svoj dlhoročný um, dnes už nie je problém. Ak si fotografa nemôžete dovoliť, odfoťte svoje produkty sami. V ideálnom prípade vyfotografujte oblečenie na peknom pozadi najlepšie fotografickom, na živom modeli i zblízka, aby kupujúci videl materiál, z ktorého je odev vyrobený. Pri fotení sa vcíťte do zákazníka. Fotografujete obyčajné tričko? Tri fotky stačia. Fotíte večerné šaty so zaujímavými detailami? Odfoťte i tie!

Napríklad takto:

ann-taylor-bridesmaid-dresses

Takto radšej nie:

takto-nie

2. Predávajte predateľné

Niektoré produkty sa predávajú online ľahšie než iné. Módne doplnky ako náramky, šatky či tašky sú na internete pre zákazníka rovnako prístupné, ako keby boli vystavené v butiku. Večerné šaty, ktoré sú náročnou investíciou, naopak nie sú ideálne pre internetový predaj. No to neznamená, že ich nemáte predávať. Nedostatky online predaja kompenzujte bohatosťou vašej web stránky. Poskytnite o produktoch čo najviac informácií, nezabudnite podrobnú tabuľku s veľkosťami odevov a vysvetlivkami. Uistite zákazníka, že objednaný tovar môže v prípade nespokojnosti vrátiť. Máte reálnu predajňu? Využite ju! Ak majú zákazníci pochybnosti, pozvite ich na skúšku šiat do obchodu.

Napríklad eshop armour.sk si dal na tabuľkách veľkosti dosť záležať.

Untitled-1

3. Popíšte príbeh vášho produktu

Marketing na internete funguje iným spôsobom než klasické reklamy v televízii alebo rádiu. Tie sa snažia ohúriť svojou zaujímavosťou, inakosťou a často i otravnosťou, aby získali pozornosť pasívneho príjemcu. Na internete je potenciálny kupujúci aktívnym činiteľom – sám vyhľadáva informácie, ktoré ho zaujímajú a ktoré rozhodujú o konečnej kúpe. Predstavte váš produkt čo najpodrobnejšie, informujte o jeho materiáloch, veľkostiach, pôvode i spôsobe produkcie. Neváhajte uviesť miery modelov na fotografiách i veľkosti odevov, ktoré prezentujú. Snažíte sa predajom produktov niekomu pomôcť podobne ako značka Pants to Poverty? Povedzte o tom svetu!

4. Predstavte sa

Vy tvoríte značku a dávate význam svojim produktom. Pri širokej ponuke oblečenia konkurentov rozhodujú o kúpe maličkosti. Čím ste špeciálny? Čo vás odlišuje od ostatných? Sú vaše výrobky robené ručne? Používate materiál spracovaný na Slovensku? Využívate špeciálne techniky tvorby produktov? Aké sú vaše ambície? Akú pridanú hodnotu má váš produkt? Čo váš výrobok symbolizuje? Zákazníci s kúpou vášho produktu kupujú i vašu značku, a preto ich zaujíma, čo vás motivuje a inšpiruje.

Poznáte eshop dedoles.sk? Ak nie, tak si ich prezrite. Majú víziu, majú cieľ, informujú o svojich kvalitách. Neprevádzkujte jeden z milióna obyčajných obchodov, vymyslite niečo, čím budete iný. Jednoducho buďte inovatívny v tom, čo predávate.

5. Myslite na zákazníkov a ukážte svoju odbornosť

Nezabudnite byť neustále v kontakte s fanúšikmi prostredníctvom sociálnych sietí ako je Facebook a Twitter, ktoré zlepšia vašu povesť. Nakopnite na nich svoj biznis. Informujte zákazníkov o novinkách, zaujímavostiach i udalostiach zo sveta módy. Predstavte svoj názor na kolekcie kolegov. Založte si vlastný blog, kde poradíte čitateľom ako sa obliecť na vybrané udalosti, odhalíte kúzlo vášho pracovného postupu, alebo napíšete rady ako vyrobiť peknú sukňu vlastnými rukami. Týmto spôsobom sa môžete stať pre svojich zákazníkov inšpiratívnym, za čo sa iste radi odvďačia. Taktiež môžete vytvoriť darčekové poukazy v rôznych hodnotách, ktoré čitatelia podarujú svojim blízkym. Nebojte sa vymýšľať nové spôsoby ako očariť zákazníka. Napr. web ShoeDazzle generuje každému odberateľovi pravidelné odporúčania nového oblečenia v štýle, ktorý zákazník obľubuje. Nie je to super? :)

6. Rozšírte svoje kontakty a buďte neprehliadnuteľný

Kontaktuje vplyvných žurnalistov a blogerov z branže a predstavte im vaše produkty. Myslíte si, že je ich málo? To sa mýlite. Veľmi veľa dievčat má foto módne blogy. Stačí sa im ozvať a umožniť im recenzovať váš výrobok. Účastnite sa relevantných akcií a stretnite sa tak s ľuďmi z odboru osobne. Robte reportáže z prehliadok, budú vás mať radi i organizátori. Ak máte zaujímavú pripomienku, okomentujte príspevok na blogu kolegu z biznisu s linkom na váš obchod. Týmto spôsobom o sebe dávate vedieť, vytvárate svoje renomé a stávate sa viditeľným.

Hoc online predaj z oblasti módy má niektoré nevýhody, ich kompenzáciou na webovej stránke sa nielen dokáže vyrovnať predaju „naživo“, ale môže klasické obchody i predčiť – pohodlnosťou, rýchlosťou nákupu, informáciami, ktoré zákazníkovi ponúka alebo aj jeho interaktivitou.

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

two × one =