Tipy pre marketing využívajúci polohu užívateľa

S nárastom nových technológií sa zvyšujú i možnosti marketingu. Kým v minulosti turisti listovali v miestnych telefónnych zoznamoch, aby našli hotel na prespanie, dnes sa už nemusia pracne prehrabávať v tučnej knihe s kontaktnými informácii. Vďaka moderným technológiám, ktoré dokážu zistiť polohu užívateľa, sa nocľah ozve turistom sám.

Poloha ľudí je pre marketing podstatná. Reklama, ktorá vábi človeka unaveného po celodennej túre do reštaurácie na druhom konci mesta, bude menej úspešná než reklama, ktorá ponúka chutnú večeru hneď za rohom. Vďaka mobilným telefónom, ktoré nosíme neustále pri sebe, už nie je problém zistiť presné miesto, na ktorom sa nachádzame. A tak sa vám v budúcnosti môže stať, že obdržíte smsku s bližšími informáciami o produktoch vo výklade, na ktorý sa práve pozeráte.

a sign post with marketing and strategy on street like signs websoup.sk

Ako mám znalosť polohy využiť?

Vďaka GPS zabudovanom v mobile nie je poloha užívateľa mobilného telefónu tajomstvom. Ak ste majiteľom podniku, hodnotnú informáciu môžete využiť viacerými spôsobmi.

Zopár tipov:

  • Doručte sms správu s informáciami alebo poukážkou človeku, ktorý sa pohybuje v blízkosti vášho podniku.
  • Zobrazujte miestne reklamy osobe, ktorá navštevuje web zo špecifického miesta.
  • Ponúkajte zľavy alebo produkty zadarmo pri opakovaných návštevách podniku.
  • Zapojením sa do sociálnych sietí ako Foursquare alebo Google places zjednodušte vyhľadanie vášho podniku pre ľudí pohybujúcich sa v jeho okolí.

marketing-mix-place websoup.sk

Foursquare a Google places

Ako majiteľ podniku sa môžete stať súčasťou viacerých služieb, ktoré využívajú geolokáciu. Príkladom je sociálna sieť Foursquare, pomocou ktorej sa šíria informácie o podniku alebo ponúkajú špeciálne zľavy pre užívateľov Foursquare, ktorí navštívia podnik.

Google places zas poskytujú pomocnú ruku ľuďom hľadajúcim konkrétne miesta. Ľudia v neznámom prostredí vďaka rozšíreniu máp Googlu vyhľadajú podniky v okolí, prečítajú si recenzie, ponuky jedla a na základe informácií sa rozhodnú, kam vkročia. Koho podnik sa nezobrazuje v mapách Google, je oproti konkurentom zbytočne znevýhodnený.

 

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

thirteen + 7 =