Potrebujete získať nových zákazníkov? Pozrite si 4 stratégie, ktorými ich prilákate

lovecustomers websoup.sk 1

Keď kšefty nejdú tak, ako by ste si priali, treba ich postrčiť nájdením nových kupujúcich. Zákazníci, žiaľ, bežne nepadajú z neba, do ich získania musíte investovať čas a v niektorých prípadoch i peniaze. Preto je dôležité popremýšľať o správnej stratégii pre vašu firmu.

 

1. Reklama

Reklamou vytvoríte povedomie o vašej spoločnosti a produkte veľmi rýchlo. Na druhej strane, táto činnosť je finančne nákladná. Ak uvažujete o reklame v televízii, porozmýšľajte o reklame zameranej na program. Je váš produkt zameraný na špecifickú skupinu ľudí? Objednajte si vysielanie reklamy počas relácie, ktorú táto špecifická skupina ľudí sleduje.

Množstvo predplatiteľov papierových novín a časopisov sa v posledných rokoch zmenšuje. Preto, ak chcete reklamu publikovať v novinách, opäť popremýšľajte o tom, kto je cieľovou skupinou vášho produktu. Staršie generácie zatiaľ stále preferujú vôňu papiera viac než virtuálny svet webstránok. Tie mladšie si na vôňu papierových novín spomínajú len hmlisto.

Reklama na internete sa dá vytvoriť i s nízkym rozpočtom. Začnite vytvorením vlastnej webstránky a budovaním povedomia o firme na sociálnych sieťach. Ak váš produkt nakupujú zväčša firmy, staňte sa súčasťou LinkedIn, ale ak sú vašimi zákazníkmi najmä bežní ľudia, vytvorte si stránku na Facebooku.

 

2. Networking

Dovoľte ľuďom šíriť povedomie o vašom produkte a podporte ich v tom. Nájdite niekoľko zákazníkov, ktorí po vašom produkte túžia, a ponúknite im ho za recenziu na blogu. Požiadajte spokojných kupujúcich o odporúčanie na sociálnej sieti. Priemerný človek má na Facebooku okolo 150 priateľov. Stačí ak sa o vašom produkte pozitívne zmieni a niekoľkí z priateľov si jeho správu všimnú. Týmto jednoduchým spôsobom nielen prilákate kupujúcich, ale prispejete i k budovaniu dobrej povesti firmy.

customer websoup.sk

3. Vzájomná výmena odporúčaní

Predáva nejaká firma odlišný produkt zameraný na tú istú cieľovú skupinu? Ak áno, dohodnite sa na vzájomnej propagácii vašich produktov. Odporučte produkt partnerskej firmy na svojom webe, sociálnych sieťach i v propagačných materiáloch, a partnerská firma zas pomôže získať kupujúcich vám.

 

4. Dlhodobá spolupráca

S krátkodobým partnerstvom zameraným na propagáciu jedného produktu sa nemusíte uspokojiť. Ak ste s partnerstvom spokojný, dohodnite sa na dlhodobej spolupráci. Už nebudete propagovať jeden produkt, ale firmu ako takú. Napríklad webdizajnér odporúči spriazneného copywritera zákazníkovi, ktorý potrebuje vytvoriť obsah webu.

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

19 + two =