Podporovať konkurenciu? Zbláznili ste sa?

Prekvapenie, údiv, ironický úsmev. Tak vyzerajú reakcie podnikateľov, ktorým poradíte, aby propagovali konkurenčné firmy, ich tovary a služby. Veď v konkurenčnom boji treba myslieť len a len na seba. Iba tak sa dá v biznise prežiť, iba týmto spôsobom firmu nezruinujú úspešnejší súperi o zákazníka, vravievajú. My si naopak myslíme, že i v biznise je miesto pre vzájomnú pomoc, a preto hlásame kacírsku myšlienku: „Podporujte konkurentov!“

Corporate-Strategy websoup.sk

Samozrejme vám týmto heslom neradíme, aby ste zobrali peniaze z pokladničky a darovali ich firme od vedľa, ani aby ste vlastnú propagáciu nahradili tvorbou reklám pre konkurenta. Za podporovanie konkurencie považujeme drobné činy, ktoré prospievajú súperom z vášho odboru. Príkladmi sú zdieľaniepríspevkov iných spoločností na sociálnych sieťach, šírenie informácií o konkurenčných značkách ústnym podaním alebo vyjadrenie podpory cudziemu projektu. V konečnom dôsledku tieto drobné gestá nepomáhajú len druhým, ale i vám.

 

Prečo by ste mali pomáhať konkurentom?

Len hlásať tézy nestačí. Heslo bez myšlienkového základu stojí na vode (ba priam na vodnej pare). Preto pridávame zopár dôvodov, prečo by ste konkurentov nemali potápať, ale pomáhať im plávať:

  1. Zlepšujete odvetvie, v ktorom podnikáte. Ak chcete byť úspešný v biznise, potrebujete, aby sa darilo odvetviu, v ktorom podnikáte. Ak ste napríklad kníhkupec, ľudia musia knihy milovať. Ak váš konkurent vytvorí zaujímavý projekt na podporu čítania, bolo by chybou nepropagovať ho. Veď práve čítanie je úrodnou pôdou vášho podnikania, starajte sa o ňu.
  2. Pomáhate sami sebe. Zviditeľňovaním odvetvia skrz podporu konkurenta pomáhate i sami sebe – to je zrejmé z predošlého bodu. Zdieľaním cudzích relevantných príspevkov na sociálnych sieťach zas ukazujete, že máte prehľad v odbore a pre fanúšikov sa stávate studňou hodnotných informácií a noviniek. Vyjadrením podpory konkurentovi zas budujete vzťah, ktorý vám môže byť raz nápomocný.
  3. Získavate motiváciu stávať sa lepším. Tým, že pomáhate zlepšovať konkurentov, nachádzate i dôvod pracovať na sebe. Konkurent vymyslel zaujímavý produkt? Urobte naň recenziu, ukážte, čo by ste vylepšili a v čom je naopak dokonalý. Inšpirujte sa a popracujte na inováciách vlastných produktov.
  4. Robíte biznis ľudským. V našej spoločnosti tvorí práca, a teda pre mnohých i podnikanie, podstatnú časť životov. Preto by sme sa mali snažiť tento čas čo najväčšmi si spríjemňovať. Ak pomáhate druhým, vedzte, že i oni raz podajú pomocnú ruku vám. Reciprocita môže fungovať i v podnikaní.

Business-Strategy websoup.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

13 − 9 =