Kreatívne reklamy inšpirované rozprávkami

Hrdinovia z rozprávok nezostávajú žiť až do smrti vo svete vymyslených príbehov, kde dobro víťazí nad zlom, ale prenikajú do tvrdého sveta reklamnej brandže. Tu pomáhajú kreatívcom predávať produkty. Ide im to alebo pôsobia amatérsky? Zhodnoťte ich schopnosti podľa našej bohatej galérie.

V reklame organizácie pomáhajúcej matkám hrá Snehulienka mamu siedmych trpaslíkov. Reklama upozorňuje na to, že rodičovstvo je dobré dôkladne plánovať, pretože skoré tehotenstvo rozhodne nie je rozprávkou:

rozpravky 1 websoup.sk

V reklamách dostávajú priestor najmä najznámejšie rozprávkové bytosti. Dôvod je jednoduchý. Rozprávková postava má v divákoch vyvolávať pozitívne emócie, pretože je asociovaná s bezstarostným detstvom, s víťazstvom dobra nad zlom a so svetom, kde všetci žijú šťastne až do smrti. Aby tento psychologický vplyv fungoval, ľudia musia postavy poznať. Preto je svetoznáma Snehulienka v reklamnom biznise tak obľúbená. Tentoraz sa vám predstaví v opálenom prevedení:

rozpravky 2 websoup.skV aute pre Snehulienku nezostalo miesto, pretože všetkých sedem sedadiel obsadili trpaslíci. A tak si vystopovala aspoň miesto v reklame na Volvo:

rozpravky 3 websoup.sk

Rozprávkyby nemuseli byť dramatické a zlo by sa z nich dokázalo úplne vytratiť. Keby v nich jestvovali klobásky, pochutnali by si spolu všetci, navyše bez strachu o vlastný život:

rozpravky 4 websoup.sk

rozpravky 5 websoup.sk

Na rovnakom princípe je založená i reklama na Burger King:

rozpravky 6 websoup.sk

Melissa, značka dámskych topánok, zas ponúka alternatívne rozprávky na dobrú noc, v ktorých si rozprávkové bytosti užívajú väčšmi než v klasických príbehoch pre deti:

rozpravky 7 websoup.sk

rozpravky 8 websoup.sk

„Nedovoľte jednému nebezpečenstvu zakryť nebezpečenstvo druhé.“ Tento nápis a reklamná kampaň inšpirovaná rozprávkami upozorňuje na problematiku chorôb.

rozpravky 9 websoup.sk

rozpravky 10 websoup.sk

Kampaň podporujúca čítanie hyperbolicky ukazuje, čo sa stane s deťmi, ktoré nečítajú, na príklade známych rozprávkových bytostí:

rozpravky 11 websoup.sk rozpravky 12 websoup.sk

Podľa ďalšej reklamy podporujúcej čítanie máte v knihách objaviť samých seba rovnako, ako to urobila Červená čiapočka:

rozpravky 13 websoup.sk

„Veľké príbehy žijú večne,“ vraví ďalšia kampaň podporujúca knižné odvetvie:

rozpravky 14 websoup.sk

rozpravky 15 websoup.sk

Amnesty International vo svojej kampani spájašťastné rozprávky s neblahým osudom týraných žien. I Červená čiapočka a Snehulienka mohli byť jednými z mnohých týraných žien – v ich príbehoch by tak dobro nad zlom nezvíťazilo:

rozpravky 16 websoup.sk rozpravky 17 websoup.sk

Reklama na charitatívny ples ohlasuje, že deti by rozprávky nemali čítať v nemocniciach.

rozpravky 18 websoup.sk rozpravky 19 websoup.sk

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

nineteen + eight =