Klady a zápory redizajnu webstránky

Webstránka musí návštevníka zaujať behom 7 sekúnd. Počas tejto krátkej doby sa človek surfujúci po internete podvedome rozhoduje, či na stránke zostane, alebo preklikne na ďalšiu. Za 7 sekúnd si neprečíta rozsiahle texty, zaznamená len celkový dojem webu – najmä jeho dizajn. Nanešťastie, technológie a trendy sa dnes rýchlo menia. Ak vlastníte webstránku starú 5 rokov, hoc je preplnená kvalitnými článkami, popri modernej konkurencii nemusí byť pre súčasného užívateľa internetu vizuálne lákavá. Mali by ste sa preto pustiť do redizajnu?

website_under_construction1

Prečo investovať do redizajnu webu?

1. Vizuálna príťažlivosť. Dizajn webstránok podlieha vývoju a trendy v ňom sú premenlivé. Prvky, ktoré ľuďom imponovali pred piatimi rokmi, sú dnes už zaostalé. Webstránka, ktorá chce obstáť v konkurencii s modernými webmi, musí vyzerať zaujímavo, trendy a moderne. Iba tak si získa pozornosť návštevníka.

2. Viditeľnosť pre vyhľadávače. Ak ste doposiaľ ignorovali SEO, redizajn je vynikajúca príležitosť tento prehrešok odstrániť. Pridaním SEO tagov ku všetkým relevantným stránkam zlepšíte pozíciu webu vo vyhľadávaní.

3. Kompatibilita s modernými prehliadačmi. Vývojári denne pracujú na vylepšeniach prehliadačov. Ak máte starší web,zrejme nie je perfektne kompatibilný s ich modernými verziami. Redizajnom nevyhovujúce zobrazenia webu v prehliadačoch nahradíte ich dokonalejšími variantmi.

4. Nové technológie. Redizajnom do webu zakomponujete najnovšie technológie. Už sa žiaden zákazník nebude sťažovať, že web nemáte prepojený so sociálnymi sieťami alebo že sa webový obsah nedá čítať v mobilnom telefóne.

5. Rýchlosť. Vďaka redizajnu sa bude vaša stránka načítať rýchlejšie a návštevníci viac nebudú strácať nervy pri pomalom prehliadaní jej obsahu.

babyhaven-redesign

Prečo sa do redizajnu nepúšťať?

1. Čas a peniaze. Tieto dve vecičky sú prekážkami každej inovácie. Preto musíte porozmýšľať, či vám budúci zisk vykompenzuje použité výdaje. No nebojte sa riskovať, pretože zastaralý web vám dlhodobo odláka množstvo zákazníkov.

2. Zmena užívateľskej skúsenosti. Ak stály zákazník zavíta na vašu stránku po jej prerobení, ocitne sa v bludisku. Kým kedysi zvládol vyhľadať tovar za pár sekúnd, teraz namáhavo hľadá okienko, do ktorého môže zadať názov produktu podstatne dlhšie. Zmena mu nerobí radosť a ak patrí k menej trpezlivým užívateľom internetu, možno na váš web viac nezavíta. Aby ste stálych zákazníkov neodstrašili náhlou a výraznou zmenou, web môžete redizajnovať postupne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

17 − ten =