Gorila? Nie, Guerilla!

Guerilla marketing je vlastne Nekonvenčná marketingová kampaň, ktorej účelom je dosiahnutie maximálneho efektu z minima zdrojov.
Američan Jay Conrad Levinson bol prvý, kto prišiel s teoretickým opisom pojmu guerrilla marketing spolu s množstvom užitočných príkladov. Jay Conrad Levinson pôsobil ako viceprezident reklamnej agentúry Walter Thompson v Spojených štátoch a ako kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Leo Burnett Advertising Europe. Tiež prednášal na tému guerrilla marketing viac ako desať rokov na University of California v Berkeley.

Guerilla marketing predstavuje nielen pestrú a zábavnú formu oslovovania ľudí, teda vašich klientov, ale aj pre firmy, ktoré sa doňho púšťajú je originálnym únikom zo zväčša striktných marketingových štandardov.

Čas guerillového marketingu prichádza vtedy, keď už zákazník nie je ochotný reagovať na akcie konvenčného marketingu, alebo sa nimi dokonca cíti obťažovaný.

Malé podniky sa svojimi guerillovými akciami zameriavajú primárne na cieľového zákazníka. Cieľom ich originálnych a inovatívnych kampaní je prekvapiť spotrebiteľov, urobiť na nich dojem a presvedčiť ich tak o vhodnosti svojho výrobku alebo služby. Keď o týchto kampaniach budú informovať aj média, tým lepšie, ale tu sa už jedná o sekundárny cieľ.

Alfou a omegou guerillového marketingu je moment prekvapenia a jeho účinok. Základným predpokladom úspechu je preto aj v tomto prípade dôkladná znalosť vašej cieľovej skupiny. Sú to napríklad informácie o tom kde sa vaši potenciálny zákazníci združujú počas dňa, pri práci, športe a podobne.

Jednoznačne si treba definovať aj ciele vašej kampane. Vaše posolstvo by malo predovšetkým:
– jasne ukazovať, že jeho vysielateľom je vaša firma
– informovať o konkrétnych prínosoch
– byť zrozumiteľné
– baviť
– mať priamu súvislosť s vašou ponukou výrobkov alebo služieb
– rešpektovať etické, kultúrne a náboženské hodnoty
– zodpovedať výkonnostným možnostiam vašej firmy
– zodpovedať vašej cieľovej skupine
– byť vierohodné

Ďalšie príklady úspešných guerilla kampaní:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

four × two =