Facebook uviedol hashtagy

facebook-hashtag

Zaujíma vás, aké názory majú ľudia na tému, ktorej sa práve venujete? Ste zvedavý, čo hovoria druhí o aktuálnej politickej udalosti alebo hokejovom zápase? Vďaka novému nástroju Facebooku môžete vyhľadať príspevky všetkých užívateľov o námete, ktorý vám behá po rozume.

Týmto čerstvým nástrojom je hashtag, ktorý možno poznáte z Twitteru, Pinterestu alebo Instagramu. Prostredníctvom hashtagu užívatelia označujú kľúčové slová a témy svojich príspevkov a tým umožňujú Facebooku triediť neprehľadný agregát dát do tematických celkov. Pred dôležité slovo stačí zadať mriežku (napr. #marketing) a svojim statusom prispejete do obsahu facebookových príspevkov na danú tému i vy.

Vďaka hashtagom môžete vyhľadávať príspevky ostatných užívateľov o predmete vášho záujmu a spoznať ľudí s podobnými záľubami. Hashtagy sa v minulosti stali i schopným žurnalistickým prostriedkom, ktorý vytvoril informačný tok správ o udalosti z pohľadu jej priamych aktérov. Týmto spôsobom sa šírili napríklad dôležité informácie o protestoch proti regulárnosti prezidentských volieb v Iráne v roku 2009.

sxsw-hashtag

Obsah, ktorý sa zobrazí po zadaní hashtagu do vyhľadávania, sa môže u jednotlivých užívateľov  líšiť. Facebook dbá o nastavenie súkromia užívateľov i v súvislosti s hashtagmi. Ak svoj status s hashtagom zdieľate len s priateľmi a nie verejne, príspevok sa zobrazí iba priateľom a ostatní užívatelia, ktorí vyhľadávajú daný hashtag, váš príspevok neuvidia.

Hashtagy sú bez pochýb príťažlivou novinkou Facebooku, ktorá spestrí jeho používanie. Podľa oficiálnej správy sú hashtagy len prvým krokom k celkovému zlepšeniu vyhľadávania názorov druhých ľudí a verejných diskusií, a preto sa už veľmi tešíme na ďalší počin tímu Marka Zuckerberga.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

5 − two =