Efektívne využívanie e-mailov na zvýšenie predaja

Email-Marketing websoup

Ak chcete byť úspešným emailovým obchodníkom, je dôležité, aby odberatelia pravidelne otvárali e-mailové správy. Ak vaše publikum neotvára správy, je nemožné aby sa splnilo potrebné. Či už je to kliknutie na vašu stránku alebo vykonanie nákupu u vás.

Ale ako presvedčiť odberateľa aby ich otváral pravidelne? Sú štyri primárne cesty: vyriešiť problém, ušetriť im peniaze, urobiť ich múdrejších alebo zabaviť ich. 

1. Vyriešte ich problém

Ak viete, že e-mailový odber môže vyriešiť váš problém, prihlásili by ste si ho? Ak odosielateľ vo vás hneď navodil dopredu vysoké očakávania a sľúbil, že každý jeho e-mail vás môže doviezť bližšie k vyriešeniu konkrétneho problému, tak určite áno.

Jeden príklad spoločnosti Quibb, ktorá to robila správne. Posielala profesionálne novinky, ktoré ľuďom umožňovali zdieľať, čo čítajú kvoli ich práci. Pomáhalo to odberateľom vyriešiť ich problémy výberom noviniek a umožniť čitateľom rýchlo zachytiť to, čo je relevantné v ich oblasti.

Riešenie problémov v Quibbe dopadlo tak, že priemerné denné otvorenie e-mailov sa pohybovalo okolo 50 – 70%, čo je o poznanie vyššie ako priemer v Severnej Amerike podľa Direct Marketing Association (25.6%)

2. Ušetriť im peniaze

Groupon ale aj ďalšie spoločnosti, ktoré posielajú zľavové e-maily sa rozrástli a ešte stále rozrastajú. Niet divu, ľudia radi kupújú veci s výraznou zľavou. Pre vašich odberateľov môže byť práve toto impulzom, ktorý ich nakopne a nákup prestanú len zvažovať ale ho aj zrealizujú. Je lákavé večerať len za polovičnú sumu v reštaurácii, ktorú ste vždy chceli vyskúšať. Alebo ušetriť 40% z ceny na olej do auta, ktorého výmenu ste odkladali už pár mesiacov.

email websoup 2

Podobne, obchodníci často používajú slová ako „zadarmo“, „ušetriť“, „predaj“ alebo „poštovné zdarma“ v kolonke Predmet e-mailu. Veľa ľudí si ukladá e-maily v ich schránke pre prípad, že pôjdu niekedy nabudúce nakupovať. Potom si vyhľadajú v schránke konkrétne propagačné ponuky.

3. Urobte ich múdrejšími

Niektorí z nás sa riadia mottom: „neustále sa učiť“. Pre zdokonaľovanie našich zručností čítame napríklad obchodné alebo podnikateľské publikácie, alebo sa hlásime na kurzy.  Veľa obchodníkov využíva túto túžbu viacerých ľudí a rozosiela im e-maily s takýmito prísľubmi.

Príkladom experta v sociálnych médiách je e-mail Chrisa Brogana, ktorý je odosielaný každú nedeľu. Brogan zdieľa svoje myšlienky na dosiahnutie cieľa – urobiť jeho odberateľov múdrejšími. V nedávnom e-maili, Brogan hovoril o záchytných bodoch príležitostí. V podstate o tom, ako vás potenciálni zákazníci môžu nájsť. Jeho štatistiky otvorení e-mailov boli vyššie ako 40 %, a množstvo jeho týždenných múdrosti bolo zdieľaných na sociálnych sieťach, ktoré mu následne pomohli prilákať potenciálnych odberateľov.

email websoup 1

4. Zabavte ich

Niektoré e-maily zahŕňajú zabavnú súčasť, aby zvýšili čítanosť a predaje. Napríklad MarketingProfs zahrnul zábavné video na podporenie jeho ročného B2B fóra. Aj keď nebolo isté, aké bude pridanie videa efektívne, nakoniec MarketingProfs predal viacej, potom ako boli tieto e-maily doručené.

Je možné zostrojiť e-mail, ktorý nielen, že zabaví ale aj ušetrí odberateľom peniaze. Alebo môže byť taký prípad, že spraví ľudí múdrejšími a zároveň im ušetrí čas. Ale väčšina e-mailov sa sústreďuje len na jednu z týchto štyroch tém.

Pozrite sa na vaše posledné obchodné e-maily. Môžete identifikovať, ktorý zo štyroch dôvodov by vám mohol zvýšiť čítanosť emailov a následne predaj? Potom neváhajte a v najbližšej dobe to vyskúšajte.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

5 + 15 =