Čo naozaj chcú vaši zákazníci?

Vždy, keď som si prezeral rôzne prieskumy o zákazníkoch a ich požiadavkách, zaujalo ma, že základné veci sa nemenia. Je jedno o akú dobu, aký typ biznisu alebo obchodu ide, klient vždy vyžaduje odpovede na tieto štyri veci. Čítajte teda pozorne a využite ich vo váš prospech.

1. Máš ma rád?

Zákazníci potrebujú mať pocit, že zamestnanci, ktorí sa o nich starajú, ich majú naozaj  „radi“. Ako dosiahnuť toho, aby si to naozaj mysleli? Používajte ich mená, počúvajte ich, snažte sa znieť prívetivo a prejavte úprimný záujem o požiadavky klienta. Pozitívna komunikácia so zákazníkom je kľúčom k jeho spokojnosti.

know-your-customer zakaznik starostlivosť podnikame marketing websoup.sk

2. Zaujímaš sa o mňa?

Zákazníci chcú vedieť, či sa o nich úprimne zaujímate. Klienti si podvedome všímajú tón vášho hlasu, očný kontakt, otázky, ktoré sa ich pýtate. Tak isto ich zaujíma, či im personál vie skutočne pomôcť a naozaj sa snaží splniť ich požiadavky.

3. Môžem ti veriť?

Zákazníci sledujú aj to, či sa dá personálu, ktorý sa o nich stará, dôverovať. Vaši zamestnanci by teda mali byť spoľahliví a mali by plniť to, čo sľúbili a čo sa od nich očakáva. Spoločnosť môže stratiť dôveru napríklad pri oneskorenom reagovaní na telefonáty či e-maily. Aj tu hrá veľmi veľkú úlohu komunikácia s klientom a záujem o vyriešenie všetkých prípadných ťažkostí. Odporúča sa reagovať na požiadavky zákazníka do 24 hodín.

Target your customers.

4. Vieš vôbec o čom to hovoríš?

Ľudia sa snažia rozpoznať, či je personál naozaj vyškolený a kompetentný v oblasti, v ktorej pracuje. Je veľmi dôležité vedieť sa orientovať v situáciach, ktorých účastníkom je aj klient. Relevantné vedomosti o službe alebo produkte, ktorý váš zamestnanec predáva, by mali byť samozrejmosťou.

Zákazníkov zaujíma, či sa zamestnancovi už v minulosti podarilo vyriešiť problém, s ktorým sa teraz zaoberá. Ak je odpoveď kladná, klientova dôvera vo vašu spoločnosť rapídne rastie.

Iba vďaka spokojnému zákazníkovi môžete napredovať. Preto doprajte svojim zamestnancom kvalitné školenia ohľadom služieb pre zákazníkov. Nástojte na svojich manažérov, aby sa snažili správať ku klientovi tak, aby splnili všetky tieto štyri otázky, ktoré ich naozaj zaujímajú.

 Tomáš Hegli

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

five − 3 =