Čo majú spoločné webstránky, ktoré Google hodnotí ako najlepšie?

Taktiky, ktoré dopomohli webom obsadiť prvé miesta vo vyhľadávaní minulý rok, dnes už fungovať nemusia. I vyhľadávače sa vyvíjajú – a ten od Googlu obzvlášť rýchlo. Akých tipov sa máte držať, ak chcete bojovať o prvé pozície vo vyhľadávaní v roku 2014?

Zaručenú pravdu vám nepovie nik, ale aspoň drobný náhľad do témy vám poskytnú autori štúdie od Searchmetrics. Tí skúmali najúspešnejšie webstránky a hľadali spoločné faktory, ktoré im zabezpečili úspech. Dáta a závery spracovali do štúdie. K akým zaujímavým zisteniam dospeli?

google.

 

1. Veľké značky si môžu nohy vyložiť. Majú totiž oproti malým firmám ohromnú výhodu – ľudia o nich hovoria spontánne a často, odkazujú na ich weby, články, novinky. Jednoducho sú vyhľadávané, a preto ich vytváranie spätných odkazov alebo šírenie informácií nestojí mnoho námahy. Spätné odkazy akoby vznikali samy a informácie sa tiež šíria temer bez pohnutia prstom.

2. Bez ktorých sociálnych sietí to nepôjde? Sociálne siete sú dôležité a kto chce pomýšľať na úspech vo vyhľadávaní, musí sa stať ich súčasťou. Túto poučku zaiste poznáte. Lajky, zdieľania, tweety sú indikátormi vašej kvality. Ale sociálnych sietí jestvuje mnoho, musíte sa registrovať do všetkých? Štúdia ukázala, že participácia na Google + a Facebooku je pre dobré výsledky esenciálna. Ak ešte nemáte účet na Google +, rýchlo si ho založte.

Social Media Logotype Background

4. Je kvalita obsahu skutočne dôležitá? Na kvalite obsahu záleží. Nech vymyslíte akékoľvek technické fígle, bez kvalitného obsahu na úspech nedočiahnete. Ak pravidelne vytvárate hodnotné články, pridávate k nim obrázky a videá, dbáte o spätné odkazy a rýchlosť načítania stránky, robíte hlavné kroky k lepšiemu umiestneniu vo vyhľadávaní.

5. Patrí kľúčové slovo do domény? Každý marketér sa zaoberá otázkou, či by mala doména obsahovať kľúčové slovo. Odpoveď tímu Searchmetrics znie: „Už na tom toľko nezáleží, nelámte si nad tým hlavu.“ Kľúčové slová zahrnuté v titulkoch alebo interných a externých odkazoch sú o mnoho dôležitejšie.

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

2 × three =