Čo funguje na Facebooku?

facebook- websoup.sk

Aké príspevky na Facebooku sú najviac zdieľané? Čo máte robiť, aby boli vaše príspevky komentované? Ako získate veľký počet lajkov? To sú otázky, na ktoré by chcel poznať odpoveď nejeden majiteľ firmy. Istotne už viete, že Facebook tvorí dôležitú zložku marketingu a firma, ktorá nie je na Facebooku, ignoruje množstvo potenciálnych zákazníkov. Ak vaša firma už na Facebooku prebýva, komentovanie, lajkovanie a zdieľanie vašich príspevkov sú dobrou vizitkou – šíria vaše meno a indikujú, že vytvárate kvalitný obsah. Aké príspevky podnecujú aktivitu užívateľov Facebooku?

 Autori blogu Pizza SEO pre vás vytvorili rozsiahlu a podrobnú analýzu firemných statusov a ich úspechov. Nelenilo sa im zozbierať dáta z viac než 50 tisíc príspevkov od slovenských firiem. Hlavným pozitívom analýzy je jej zameranie na slovenského užívateľa. Výsledky tak nehovoria ani slovko o Európanovi alebo Američanovi, ale ukazujú, ktoré príspevky obľubuje práve Slovák.

 

Aké zaujímavé výsledky sa autorom podarilo získať?

● Najväčšmi ľudia lajkujú príspevky v nedeľu, sobotu a piatok, najmenej v stredu a utorok.

● Najviac zdieľané sú príspevky publikované v pondelok, nedeľu a piatok. Najmenej zdieľané sú tie uverejnené v utorok, stredu a štvrtok.

● Užívatelia s obľubou komentujú príspevky najmä v piatok. V sobotu sa radšej venujú iným aktivitám.

● Príspevky pridané vo večerných hodinách (20:00 – 24:00) získali najviac lajkov. Najmenej lajkov obdržali príspevky zverejnené medzi 12:00 až 16:00.

● Najobľúbenejšie sú príspevky s obrázkami – majú najviac zdieľaní i lajkov. Textové príspevky zvíťazili v počte komentárov.

● Ľudia preferujú krátke (0 – 100 znakov) i extrémne dlhé (nad 1000 znakov) príspevky.

● Smajlíky v príspevkoch výrazne podnecujú aktivitu fanúšikov. Emócie sú teda ťahúňom ľudskej aktivity i na Facebooku.

TímPizza SEO pre vás pripravil aj infografiku s najzaujímavejšími informáciami:

infografika-pizzaseo

 

Čo si z analýzy odniesť?

Výsledky analýzy netreba chápať dogmaticky – ako 100% pravdivé informácie. Považujte ich skôr za tipy a rady ako lepšie využívať Facebook. Inšpirujte sa a sami sledujte, aké príspevky milujú fanúšikovia vašej firmy najväčšmi.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

3 × five =