Buzz marketing

Aby bola marketingová kampaň úspešná vždy je potrebné prísť s niečim novým, šokujúcim, neobvyklým, zábavným, tajomným, provokatívnym a hodí sa tiež otvárať rôzne tabu. Práve kôli tomuto, bol vytvorený Buzz marketing.

Buzzmarketing je vlastne oblasť marketingu, ktorá sa zameriava na vyvolávanie rozruchu medzi užívateľmi Vášej značky a médiami. Snaží sa prichádzať s inovatívnymi nápadmi, ktoré často ľudí aj šokujú a dokážu vyvolať medzi ľuďmi rozruch. Vytvárajú sa podmienky na to, aby sa reklama šírila medzi ľuďmi sama.

Táto reklama môže byť najlacnejšou formou reklamy vôbec, avšak o to náročnejšia je príprava a vymýšlanie samotného konceptu. Najjednoduchšie je ľudom ponúknuť tému, ktorá ich pobaví natoľko, aby ju zdieľali a rozširovali medzi svojich priateľov. Tých najúspešnejších sa neskôr chytia aj média, novinári, televízie. Buzz v drvivej väčšine vzniká sám, ale jeho rast a šírenie je možné umelo udržovať tam, kde ho potrebujeme.

Prichádzame k otázke „Ako vytvoriť buzz o Vašej značke?“. Vytvoriť pozitívny „buzz“ chce síce dávku kreativity, ale nemusí to byť až také zložité, ak sa držíte nasledovných pravidiel:

  • vyprovokujte konverzáciu,
  • dajte ľuďom dôvod o Vás hovoriť,
  • buďte dynamický,
  • zaujímavý,
  • dôveryhodný,
  • nezabudnuteľný,
  • vytvorte príbeh,
  • poskytnite emóciu

Pár príkladov na úspešné buzz marketingové kampane:

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

17 − 11 =