8 low-cost spôsobov ako propagovať firmu

promotion websoup

Ste začínajúci podnikateľ, potrebujete získať zákazníkov, no smiete si dovoliť len minimálne výdavky? Nákladné bilbordy nie sú jediným spôsobom ako podporiť svoje predaje. Podľa teórie chaosu i drobné zamávanie krídel motýľa v dažďovom pralese môže na druhej strane zemegule spôsobiť tornádo. Podobne je to i s propagáciou – malé zmeny sú schopné prilákať stovky kupujúcich. Pozrite si 8 úspešných marketingových ťahov, ktoré vás nebudú stáť takmer ani cent.

1. Plánujte.

Pre úspešný marketing nestačí bezmyšlienkovité nasledovanie krokov. Prv než sa rozhodnete čokoľvek podniknúť, popremýšľajte, kto je vaša cieľová skupina a čo je pre ňu typické. Budú váš výrobok kupovať matky, tínedžeri alebo ľudia s vyšším sociálnym zázemím? Stretávajú sa niekde? Používajú sociálne siete? Aké weby vyhľadávajú? Každá informácia o zákazníkovi vám pomôže vylepšiť váš biznis a nevyhadzovať zbytočné peniaze na stratégie vopred odsúdené k neúspechu.

2. Založte si web.

Svet je takmer kompletne virtualizovaný a firma, ktorá nemá web, prichádza o množstvo nových zákazníkov. Nepatrite medzi ne i vy! Okrem webu si zriaďte i profil alebo stránky na LinkedIn, Facebooku a Twitteri. Týmto spôsobom nielen spropagujete vlastnú firmu, ale dozviete sa i myšlienky, záujmy a ohlasy zákazníkov.

3. Povedzte o sebe svojej rodine a priateľom.

Dobrí známi nebudú váhať odporučiť vašu firmu ďalšiemu známemu, ak mu môžete ponúknuť produkt, ktorý vyhľadáva. Ak máte vizitky alebo ďalšie propagačné materiály, dajte zopár kúskov každému z priateľov, nech sa povedomie o vašom podniku môže šíriť mnohými cestami. Ak máte vzorky vašich produktov, pridajte i tie.

Young businessman looking at his growing share

 

4. Pri komunikácii uvádzajte svoje kontaktné informácie a vytvorte si vizitku.

Nevystupujte len pod svojim osobným menom ale i pod menom firmy. Vždy, keď komunikujete písanou formou, pridajte k svojmu menu i kontaktné informácie zahŕňajúce aj email a webovú adresu. Pri osobnej komunikácii majte po ruke vizitky, aby vás mohol v budúcnosti kontaktovať každý, kto vás bude potrebovať.

5. Ponúknite tovar alebo službu zadarmo a urobte súťaž.

Slovíčko „zadarmo“ je v súčasnosti príťažlivým pútačom pozornosti. Využite to v prospech oboch strán. Vám priláka kupujúcich a kupujúcim poskytne výhodný nákup. Súťaž s cenami dokáže ľudí aktivizovať. Nebojte sa ani kreatívnych súťaží, ktorých diela môžete vystavovať na svojom webe alebo sociálnych sieťach.

6. Ukážte, že ste odborník.

Napíšte článok z vášho odboru a pošlite ho na uverejnenie do magazínu alebo webu s rovnakým zameraním. Článok podpíšte nielen vaším menom, ale i menom firmy a kontaktnými informáciami. Buďte otvorený i voči rečníckemu remeslu a neváhajte sa zúčastniť udalostí v miestnej knižnici alebo podniku ako prednášajúci. A konečne, svoju odbornosť, tipy a rady prezentujte širokému publiku na blogu alebo video blogu.

7. Podeľte sa o svoje úspechy.

Ak o vás noviny uverejnia článok s pochvalou, požiadajte o možnosť jeho zverejnenia i na vašich stránkach. Kladné ohlasy pomáhajú budovať úspešnú značku. Určite poznáte prebaly kníh zaplnené oslavnými slovami z mnohých novín i časopisov. Nie sú to práve tieto pozitívne reakcie, ktoré vás napokon o kúpe knihy i presvedčia?

promotion websoup2

8. Pýtajte si od zákazníkov odporúčania a recenzie vášho produktu či služby.

Každé odporúčanie pomáha vytvárať renomé a každá negatívna reakcia je krokom k zlepšeniu. Preto sa neostýchajte aktivizovať svojich zákazníkov. Ak sú spokojní, budú šíriť vaše dobré meno s radosťou. Najaktívnejších z nich odmeňte darčekovým poukazom. Za každú reakciu samozrejme nezabudnite poďakovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

3 × one =