5 tipov ako napísať pútavý slogan

Slogan je nenáročným marketingovým nástrojom, ktorý púta pozornosť a tým buduje obchodnú značku a povedomie o jej existencii. Ktože by nepoznal firmy hlásajúce „keď ju miluješ, nie je čo riešiť“ alebo „farebný svet v hrsti“? Zaujímavý slogan, ktorý rezonuje v ušiach, sa rodí dlho, neľahko a i tak sa výsledkom môže stať menej vydarené heslo – napr. dvojznačný slogan Garnieru „staraj sa o seba“. 5 tipov vám prezradí, na čo by ste mali pri vytváraní sloganu myslieť.

megaphone-guy websoup.sk

1. Dbajte o rytmus a rým

Slogany by mali potešiť sluch poslucháčov. Ak slogan pozostáva z viac než jedného slova, správny rytmus a vábivý rým budú radosťou pre uši. Ak slogan zakomponujete do džinglu alebo piesne, získate plusový bod. Štúdie neustále ukazujú, že slová prezentované v piesni sa pamätajú výrazne lepšie než slová prítomné v bežnej reči. Príklady: „Oži v koži!“ (K CERO) „Vanish – škvŕn a špiny sa zbavíš!“

 

2. Menej je viac

Slogany nemajú presahovať jednu vetu a v ideálnom prípade obsahujú 6 až 8 slov. Dlhší slogan si okrem géniov nezapamätá nik. Stručnosť naopak spôsobí, že si slogan budú pospevovať i deti v materskej škôlke. Veľmi krátke slogany sú často najúspešnejšie. Príklady: „Think different.“ (Apple) „Just do it!“ (Nike)

 

3. Buďte originálny

Ak použijete klišé, váš slogan neprispeje k budovaniu značky. Preto sa mu vyhnite. Prívlastok „the best“ a heslo „robíme pre vás viac“ neidentifikujú žiadnu spoločnosť (keďže sa nimi oháňa ktokoľvek – i tá najlepšia z najhorších firiem). Zaujímavým spôsobom sa klišé vyhol slogan „We’re number two, so we try harder.“ (Avis)

 slogans_of_famous_brands1 websoup.sk

4. Zdôraznite hlavný prínos produktu alebo spoločnosti

Účelom sloganu je odlíšiť váš produkt alebo značku od konkurentov. Ak ste v niečom lepší než ostatní alebo sa vo vašom produkte skrýva unikátnosť, dajte to najavo. Slogany vytvárajú prvý dojem v potenciálnych zákazníkoch, preto by mali prezentovať hodnotu produktu. Príklad: „Wikipedia – Free encyclopedia.“

 

5. Buďte pozitívny

Pozitívnym sloganom vytvárate i kladný obraz spoločnosti. Používajte pozitívne slová, heslá ktoré inšpirujú a motivujú. Príklad: „Redbull vám dáva krííídla.“ 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

four + six =