5 tipov, ako na efektívny banner

Načo treba myslieť pri tvorbe banneru? Tu je pár jednoduchých tipov. Myslite na to, že banner musí byť:

1. Výstižný

Z banneru musí byť okamžite jasné, o čo v ňom ide. Nehodnoťte to len vy. Opýtajte sa aj na názor ľudí, ktorí sú vo vašom okolí.

2. Prehľadný

Text a teda zdelenie, ktoré chceme predať čitateľovi musí byť prehľadné. Nikto sa nebude trápiť čítaním textu, ktorý už na pohľad vypadá ako zhluk obyčajných viet. Skúste byť kreatívny (ak sa to dá). Je treba si dať pozor aj na grafické prvky ktoré by mohli narúšať blízke okolie textu alebo prekážať v pohodlnom čítaní svojim tvarom a farebnosťou. To všetko môže odradiť od detailnejšieho skúmania banneru. Hlavne ak ide o reklamu!

3. Stručný

S predchádzajúcim bodom súvisí aj ďalší bod – stručnosť. Siahodlhé texty nikoho nezaujímajú. Na viac než len pár viet nie je ani dostatok miesta. Buďte teda stručný. Vyzdvihnite to podstatné a zvážte, či naozaj všetky informácie, ktoré v ňom chcete prezentovať sú naozaj tie, ktoré by mal divák čítať ako prvé. Nenájde ich v prípade, že ho banner upúta, napríklad na vašej web stránke?

4. Zaujímavý

V dnešnej dobe sa zabúda na kvalitne vymyslený obsah (tých pár vetičiek, slogan možno len pár kľúčových slov…) Je pritom veľmi dôležitý. Ak ste pozorovateľa upútali natoľko, že si banner prezrel je to polovica úspechu. Druhá polovica tkvie v zaujímavom a kvalitnom obsahu. Skúste v ňom byť výnimočný. Vyhýbať sa trápnym reklamným frázam. Zaujmite. Vžite sa do role človeka, pre ktorého je baner určený.

5. Akčný

Call-to-Action alebo aj „výzva k akcií“. To by mal váš banner spĺňať. Mal by vyzývať k akcií. Čo z toho, keď si niekto banner prečíta? Čo z toho, keď aj niekoho zaujme? Je potrebné, aby to percento ľudí, ktorých banner zaujal, malo pred očami možnosť urobiť to, kvôli čomu ste baner vytvorili. Najčastejšie používanými elementmi sú tlačítka obohatené frázami ako napríklad „Začnite ihneď“, „Objednať teraz“ a podobne. K väčšej efektivite prispeje aj výhoda navyše, ktorú im ponúknete v podobe nejakej akcie ako napríklad „Pre prvých x zákazníkov máme pripravené …“ a podobne. Samozrejme, že banner je klikateľný, ale samotným tlačítkom pozorovateľovi túto skutočnosť pripomeniete a vyzvete ho tak k akcií. Divák sa tak ľahšie zmení z pasívneho pozorovateľa na aktívneho.

 

Zdroj: Copywriting, praktický prúvodce tvorbou textú, ktoré prodávají. Michaela Horňáková

 

poli na vybrali.sme.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

fifteen − two =