5 chýb, ktorých sa na vašom webe vyvarujte.

V dnešnej dobe je potrebné, aby sa majiteľ úspešného webu zameriaval aj na iné aspekty akými sú použiteľnosť, dizajn alebo funkčnosť webu. Dôležitým aspektom je tiež optimalizácia stránok pre vyhľadávače. Prečo je dôležitá? Jednoducho preto, že v dnešnej dobe, kedy je stránok veľmi veľa, je čoraz problematickejšie prilákať návštevníkov na ten váš web. Ľudia sú naučený používať vyhľadávače a vyhľadávače zobrazujú zoznam relevantných stránok podľa kvality optimalizácie, unikátnosti a kvality obsahu stránky. V tomto článku ponúkame pár rád, čoho je potrebné sa vyvarovať. Je to hrubý základ, ktorý môže pomôcť v umiestňovaní vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania. Čím viac sú vyhľadávače využívanejšie, tým dôležitejší je obsah vášho webu.

1. Flash

Flash vo všeobecnosti nemusí byť zlý. Je ale potrebné sa naučiť ho používať. Veľa majiteľov stránok chce mať v úvode flash animáciu, možno si myslia, že ide o zaujímavú činnosť pre samotných návštevníkov, ale pravda môže byť iná. Lepšie je, ak už treba animáciu, umiestniť ju už do samotnej stránky a to z dvoch dôvodov. Prvým je, že užívateľ sa v prípade nezáujmu nemusí venovať animácií a môže sledovať preňho relevantnejší obsah. Po druhé, vyhľadávače majú problém s čítaním flash obsahu. Samotný flash obsah prehliadače prečítať nevedia a teda nemajú žiadnu informáciu o tom, čo v danej animácií je. Ak je teda na úvodnej stránke iba flash animácia, vyhľadávače vidia len prázdnu stránku.

2. Obrázkové texty

Občas si majitelia stránok robia rôzne akcie a farebné pútače v podobe obrázkov. Je potrebné mať na mysli, že text v obrázkoch vyhľadávače tiež nevedia čítať a je treba sa zamyslieť, či nebude dobré k danému obrázku pridať originálny sprievodný text, ktorý by vyhľadávače vedeli prečítať.

3. Príliš mnoho kľúčových slov

Vyhľadávače zisťujú relevantnosť vašej stránky na základe vyhľadávanej frázy-kľúčových slov. Ak sa daná fráza vyskytuje vo vašom texte, je to len a len dobré. Vyhľadávače obsahujú kontrolné mechanizmy, ktoré skúmajú či nepodvádzate a teda písať nezmyselne do svojej stránky rôzne kľúčové slová a hlavne opakovať ich za sebou niekoľko krát môže byť na škodu.

4. Príliš málo textu

Zamerajte sa na štruktúrovaný obsah, ktorý používa sem tam kľúčové slová a ich rôzne obmeny a synonymá, podľa ktorých by vás potenciálny návštevník mohol vyhľadávať. Obsahu sa nebráňte. Unikátny a bohatý obsah je to, čo potrebujete. Problém majú teda stránky chudobné na obsah. V prvom rade je to zlé pre vyhľadávače a v druhom rade môže aj samotná stránka pôsobiť nezaujímavo, ako keby nemala ani čo ponúknuť.

5. Duplicitný obsah

Obsah, ktorý už vyhľadávače zaregistrovali na jednej z vašich podstránok už druhý krát nezaregistrujú. To platí aj pre obsah skopírovaný z úplne inej stránky. Nehovoriac o tom, že pokiaľ vám ten obsah nepatrí je to plagiátorstvo. Samozrejme ak z určitého dôvodu potrebuje časť obsahu uviesť aj inde nemusí to byť problém, určite sa dá daný text preformulovať, čím získate originálny a nový text.

Zdroj: Copywriting, praktický prúvodce tvorbou textú, ktoré prodávají. Michaela Horňáková

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

14 − 3 =