11 spôsobov ako stratiť návštevníkov webovej stránky

Trpíte masochistickými sklonmi a túžite po nešťastí v profesnom živote? Chcete, aby na váš web nevkročila ani noha? 11 spôsobov ako stratiť návštevníkov webstránkyvám pomôže okúsiť neúspech. Ale pozor: ak skutočne túžite po nezdaroch vaším webom, vytváranie negatívnych prvkov spomenutých v našom článku vám napokon sen splní a tým vám vyčarí úsmev na tvári. Masochizmus tak, napriek veľkej snahe, môže ostať opäť neuspokojený.

Pri budovaní webstránky dizajnér dbá o užívateľské rozhranie, ktoré musí byť intuitívne, ľahko pochopiteľné a ovládateľné. Mnoho drobností, od prehnaných reklám až po zlú čitateľnosť textu, dokáže zruinovať užívateľskú skúsenosť s webom a tým i jeho popularitu. V článku sa pozrieme na prvky webu, ktoré užívateľov odrádzajú od opakovanej návštevy.

Pop-up_ads

1. Pop-up okná. Vyskakujúce okná v strede obrazovky, ktoré vás žiadajú o registráciu, prihlásenie, či zdieľanie na Facebooku, otravujú zrejme každého. Jestvujú i príjemnejšie metódy ako návštevníkov požiadať o maličkosť – napríklad menej nápadná žiadosť v rohu webu.

2. Príliš mnoho reklám. Reklamy na jednej strane zabezpečujú kvalitu webu – vďaka ním majú autori dostatok financií na prevádzku a tvorbu webového obsahu. Na druhej strane veľké množstvo reklám pôsobí rušivo a nie je ani dobrou vizitkou webu, ktorý vďaka ním pôsobí ziskuchtivo.

3. Chyba 404. Stránka sa nedá zobraziť. Táto chyba nie je znakom poctivej práce autorov webu a v zákazníkoch vytvára negatívny dojem.

4. „Na stránke sa pracuje.“ Tvoríte nový web? Počkajte s jeho spustením do okamihu, kedy bude kompletne hotový. Nik nie je zvedavý na polovičatú prácu.

5. Zlá navigácia stránky. Ak sa užívatelia nedokážu v stránke rýchlo zorientovať alebo ak jej štruktúra pôsobí zmätene, návštevníci odídu. Nebudú strácať drahocenný čas vyvíjaním veľkej námahy na nájdenie potrebnej informácie na vašom webe. Radšej skúsia šťastie na inej webstránke.

6. Neprehľadný text. Rozsiahly text bez vynechaných riadkov, bez zvýraznených viet či otázok sa hodí do kníh, nie na internet. Čitateľ musí byť schopný v rýchlosti nájsť informáciu, ktorú potrebuje. Preto deľte texty do krátkych paragrafov a prikladajte k nim obrázky, ktoré osviežia čitateľovu pozornosť.

7. Nepríjemné pozadie. Dá sa text na pozadí čítať bez problémov i dlhší čas a bez bolesti hlavy?

1342

 

8. Automatické prehrávanie videí alebo hudby. Spustíte webovú stránku a tá na vás v okamihu vybafne hlučnú pieseň. Prekvapivý ťah tvorcov – vystrašený návštevník pravdepodobnejšie z webu odíde, ako hudbu stlmí alebo vypne.

9. Web – slimák. Načítavanie stránky trvá príliš, príííííliš dlho. Strácate nervy, prejdete na web konkurenta. Tak vyzerá bežná prax ľudí surfujúcich po internete. Načítavanie stránky by nemalo presiahnuť 2 sekundy.

10. Ignorovanie často používaných prehliadačov. Váš web by nemal byť funkčný len v Mozille a Chrome. Postarajte sa o to, aby sa správne zobrazil i v Opere a ostatných populárnych prehliadačoch.

11. Nezabudované tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach. Pod článkami nemáte k dispozícii tlačidlá na zdieľanie na sociálnych sieťach? Vaša smola. Hoc by návštevník článok rád šíril ďalej, nebude sa unúvať otvárať sociálnu sieť v novom okne a tam pracne kopírovať adresu článku.

Aké ďalšie prvky webových stránok vás dokážu poriadne nahnevať? Vlastné názory píšte do komentárov, tešíme sa na vaše postrehy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

9 − five =